本帖最后由 Ronu 于 2024-8-2 21:02 编辑
快了
10/20, 2021 I've been experimenting with the inventory system since yesterday. I've added background images (the ones in the screenshot are placeholders) to the existing grid inventory and it made me want to try the UO-style inventory system. So here it is! (the right-most screen in the screenshot). There are some inconveniences with the UO-style inventory, such as the cumbersome way of organizing items and the difficulty of clicking on small items, but I like the feeling of actually using a backpack and the freedom of not being bound by the grids. It's also an unique system that you don't see in many other games. Players will definitely have different likes and dislikes for the UO-style inventory though. I'd like to use the two systems together for a while to see how they compare.
昨日今日とインベントリシステムの実験をしています。従来のグリッドインベントリに背景(スクショのはプレースホルダです)をつけてみたら少しいい感じで、勢いでUO形式のインベントリシステムも作ってしまいました。今どちらでいこうか盛大に迷い中です。 UO形式だとアイテムの整理整頓が面倒だったり、小さいアイテムをなかなかクリックできなかったり、利便性が悪いところはあるのですが、不便なところも含めてバックパックを実際に使っているような感じ・グリッドに縛られない自由な感じが好きなんですよね。あまり他のゲームでは見ないユニークなシステムですしおすし。ただ、このタイプのインベントリは、プレイヤーによって好き嫌いがはっきりわかれそうです。 しばらくは二つのシステムを併用しながら使用感など比べてみたいと思っています。
大致是讲物品栏系统的三种方案
10/5, 2021
I've just uploaded an introduction vid of Elin here. The language in the vid is Japanese but I've added an English subtitle(you can enable it via the vid menu).
elinの紹介動画をアップしました。
动画地址
https://www.youtube.com/watch?v=EA58DFsoMbY
讨论串地址
https://www.reddit.com/r/ElinsInn/
B站熟肉见4楼
目前看起来打底也是能用鼠标玩的Z轴版ELONA,希望NOA老师能够坚持完成这一作
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